Odgojna skupina „Zečići“ ove su pedagoške godine započeli projekt pod nazivom „Osnovne boje“. Odgojiteljice su tijekom odgojno-obrazovnog rada uočile da dvoje, troje djece razlikuje i imenuje boje, dok je kod ostalih primijećen interes za njihovo spoznavanje. Postavljajući pitanja poput „Koja je ova boja?“ djeca su motivirala odgojiteljice za intenzivniji rad s bojama. Ostvarivanju ciljeva pridonijelo je čitanje slikovnica “Boje”, “Učimo boje s Viktorom”, i “Opipaj i osjeti boje”. Svakodnevnim čitanjem djeca su bogatila svoj rječnik i govorne sposobnosti.
Poticanje svakodnevne tjelesne aktivnosti kroz prirodne oblike kretanja vrlo je značajno za razvoj djeteta, a djeci jasličke dobi osobito su zanimljive pokretne igre. Pokretnom igrom “Skoči na boju” djeca su osim prepoznavanja boja razvijala tjelesnu spretnost, ali i strpljenje (čekajući na red).
Likovno stvaralaštvo ima veliku ulogu u razvoju kreativnosti, mašte, pamćenja i pažnje pa smo s djecom proveli nekoliko likovnih aktivnosti u kojima su istraživali boje, slikali prstićima i otiskom dlana, crtali autićima, bojali temperama. Tehnika “crtanja autićima” posebno je bila zanimljiva djeci, a osim dječaka, aktivnosti se pridružilo i nekoliko djevojčica. Djeca su slikala prstima, preko prozirne folije na velikom papiru i na taj način istraživali što se događa kada pritisnu boju i kada se boje spoje. Bilo im je neobično širenje i raspršivanje boje ispod folije i kako je moguće da pritisnu boja koja se rasprši, a ruke ostanu čiste.
Aktivnost modeliranja tijestom u boji podjednako se svidjela svima. Gnječenje predmeta im je pomoglo da se opuste i smire. Pritom su razvijali finu motoriku i kreativno izražavanje.
Didaktičkim igračkama djeca su razvijala koordinaciju i preciznost u baratanju predmetima (umetanje, pridruživanje, grupiranje), finu i grubu motoriku, koncentraciju i pažnju. Također smo oformili stolno – manipulativni centar u kojem se nalaze didaktičke igračke na temu boje. S obzirom da u njemu djeca rado borave, možemo zaključiti da smo na dobrom putu 😉