Noć knjige

Tags

Ovdje još nema sadržaja za prikaz.

Kad govorimo o knjigama, često se ističu kao riznice znanja, vrelo zanimljivih priča i inspiracije. No snaga pisane riječi očituje se i u njezinoj sposobnosti da utječe na nas, mijenja naš doživljaj svijeta i sebe samih, omogućuje nam susret s „drugim“, nepoznatim, razvija empatiju i suosjećanje. Ove godine, suočavajući se s okolnostima koje od nas zahtijevaju da prihvatimo novo „normalno“, potaknuti smo razmišljati o ljekovitim moćima knjiga okrećući im se u traženju odgovora na pitanja koja nas muče.

Upravo iz tog razloga tema ovogidišnjeg obilježavanja Noći knjige je “Ljekovita moć knjige”.

I kad uzmemo u obzir slikovnice i knjige namijenjene djeci od najranije pa do predškolske dobi možemo reći da često služe kao pomoć djeci u prevladavanju problema čitanjem priča u kojima su likovi uspješno riješili probleme slične njihovima.

Interpretacija priče proces je u kojem dijete iznosi svoje osobne potrebe i iskustva. Djeca često imaju problem kod identificiranja i iskazivanja svojih osjećaja, a priče otvaraju diskusiju i potiču samorazumijevanje.  Dijete koje postane emocionalno uključeno u doživljaje lika iz priče u većoj je mogućnosti izgovoriti, odigrati ulogu ili nacrtati sliku kako bi iskazalo svoje najintimnije misli. Nakon čitanja razvija se aktivnost pomoću otvorenih pitanja, prepričavanja priče, dramatizacije, korištenja lutaka, zapisivanja odgovora, snimanja i korištenja različitih likovnih tehnika kako bi se do maksimuma iskoristio doživljaj priče. Slikovnicu ili knjigu ne treba koristiti samo u kriznim situacijama, niti je ona lijek za sve dječje poteškoće, već ju se treba gledati kao sredstvo koje nam omogućuje da lakše vidimo svijet kroz oči djeteta.

Ovogodišnju Noć knjige s temom Ljekovita moć knjige obilježili smo u odgojnim skupinama jaslica i vrtića. U jasličkim skupinama čitanje slikovnica te prepričavanje kraćih priča izuzetno je važno za bogaćenje rječnika i govornih sposobnosti, unapređivanje djetetove sposobnosti slušanja, pomaže u razvoju opažanja, pamćenja, mišljenja, a osobito u stvaranju posebne emocionalne veze između djeteta i odgojiteljica. Čitanje djetetu pridonosi motivaciji za samostalnim čitanjem i uživanjem u čitanju i tako pomaže djetetu da zavoli knjigu.

U skupini Kikići aktivnost povodom Noći knjige povezana je uz aktivnost obilježavanja Dana grada pričom “Stara kuća br. 3”. Tijekom interpretacije priče djeca su sama odabrala uloge, a priča je potaknula i likovnu aktivnost i igru građenja. Priča je pomogla je djeci razumijeti da i kuće imaju svoj život, ime i broj, što je dovelo i do razumijevanja pojma adrese.

Skupina Kapljice provodila je aktivnosti vezane uz bonton za vrijeme jela. Interpretacija priče odvela je djecu u smjeru simboličke igre “U restoranu” te likovne aktivnosti – crtanje narudžbe: što želim za ručak. Djeca su uočila razliku između pristojnog i nepristojnog ponašanja za stolom i kroz igru međusobno poticali jedni druge na pristojno ponašanje za stolom.